2012. október 29., hétfő

Egészségügyi ellátás - alapellátás

Juli kapcsán ma megijedtem valamitől, úgyhogy elmentünk orvoshoz. A félelmem szerencsére alaptalan volt, viszont megismerkedtünk az egészségügyi alapellátással.
Tehát, magánbiztosítók versenyeznek a kliensekért. Mi a Blue Crosshoz tartozunk, ezt nem mi választottuk, hanem Gyuri cége itt biztosítja az alkalmazottait és azok családtagjait is. Van egy hosszú lista arról, hogy a városban melyik körzetben melyik családorvos (family doctor) áll szerződésben a biztosítóval, illetve van egy külön lista a szerződéses kórházakról is.
Itt nincs külön gyerekorvos és háziorvos, hanem family doctor, nála kezdődik (jó esetben fejeződik is be) az ellátás.
A lista körzetenként, nevekre lebontva mutatja az orvosokat, rendelési hely - telefonszám -, és idő szerint. Minden rendelő fogad betegeket szombaton délelőtt is, sok pedig vasárnap és ünnepnapokon is.
Délelőtt egyetlen paraméter alapján választottam egészségügyi központot, közel legyen. Felhívtam őket, délután mehettünk is. Érkezéskor le kellett adni Juli biztosítási kártyáját, illetve bemutatni az útlevelét. (Hong Kong ID Cardot - kb. személyi igazolvány - csak 12 éves kor felett állítanak ki. Ha intézünk valamit, nekünk elég, ha ez nálunk van.)
Egy nagyon kedves doktornő fogadott minket, bocsánatot kért, hogy késve. (A késés kb. 5 perc volt.) Kikérdezett Juli születésével, egészségügyi előzményeivel, oltásaival kapcsolatban. Rajzolt egy kicsi Borinak, majd megvizsgálta Julit és megállapította, hogy semmi baja. Néhány jó tanáccsal búcsúzóul ellátott. A doktornő annyira szimpatikus volt, hogy ha nem költöznénk el, biztosan nála maradnánk.
Bár az orvosok vizitdíjas rendszerben működnek, nekünk ezért a konzultációért nem kellett fizetnünk. 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése