2013. augusztus 29., csütörtök

A Facebook ereje

Hongkongban megtapasztaltam, hogy Magyaroszágon a Facebookot minimálisan vagy minimálisan sem használtam. Itt ugyanis hihetetlenül pezseg a netes élet.
Eleve, mindenki okostelefonnal jár és mindenhol a telefonját bújja, buszon, kompon, metrón.
Otthon kb. három csoport tagja voltam, itt egy év alatt azt hiszem több, mint tíz csoportba kerültem be. Mert van minden; HK mums, HK schools, healthy HK, swap-it HK. Azaz a gyerekekkel kapcsolatos minden kérdés, az iskolák (értve ezalatt már a playgroupokat - kb. bölcsiket - is, egész az egyetemig) soha meg nem szűnő dilemmája, az egészséges és nem egészséges ételek kavalkádja és a cserebere oldal. Ez utóbbin gyerekruhától a személyautóig, a háztartási géptől a lakásbéreli jog átvételéig mindent meg lehet kapni. Nem egyszer vettem már a gyerekeknek ruhát, játékot vagy párátlanítót itt fillérekért. Az eladóval aztán Gyuri találkozik a városban és az üzlet már létre is jött. Ha valaki épp nem hirdeti amit keresel, akkor te hirdetsz, hogy ezt vagy azt szeretnél venni. Szinte biztosan érkezik rá négy-öt válasz. És szinte minden "lakókörzetnek" van saját csoportja, természetesen Discovery Baynek is. Ahol programajánlók vannak, vagy eladó/ingyen elvihető bútorok, gyerekruhák, ékszerek, konyhai gépek stb. cserélnek gazdát pillanatok alatt.
Én pillanatnyilag a város életének ezt a szeletét ismerem, de minden bizonnyal szinte minden élethelyezetre van egy-két csoport.

3 megjegyzés:

  1. Nem tudom, addig el sem jutottam. A FB-on mindent megtalálok.

    VálaszTörlés
  2. Hat en akkor elveszett lennek HK-ban. Vagy eddigi kitartasom ellenere regisztralnom kellene a FB-n. Jujj.

    VálaszTörlés